بررسی عملیات مونتاژ و مراحل آن در کارخانه

فرمت فایل: word تعداد صفحات: 28 مونتاژ پس از اتمام توليد، قطعات مختلف گاردان به قسمت مونتاژ كارخانه منتقل مي شوند. عمليات مونتاژ شامل مراحل زير است: • مونتاژ مفصل ثابت (پرس نيوماتيك) • مونتاژ مفصل متحرك (پرس نيوماتيك) • بازرسي و آزمون بررسی عملیات مونتاژ و مراحل آن در کارخانه|30017863|zln|بررسی عملیات مونتاژ و مراحل آن در کارخانه
بررسی عملیات مونتاژ و مراحل آن در کارخانه

فرمت فایل: word



تعداد صفحات: 28









مونتاژ



پس از اتمام توليد، قطعات مختلف گاردان به قسمت مونتاژ كارخانه منتقل مي شوند.



عمليات مونتاژ شامل مراحل زير است:



• مونتاژ مفصل ثابت (پرس نيوماتيك)



• مونتاژ مفصل متحرك (پرس نيوماتيك)



• بازرسي و آزمون



• اتصال كوپلينگ به لوله گاردان



• مونتاژ مجموعه (پرس هيدروليك)



• بازرسي و آزمون



• تابگيري اوليه



• جوشكاري (دستگاه جوش)



• بازرسي و آزمون



• تنظيم گشتاور مفاصل (ميز تنظيم گشتاور)



• تابگيري نهايي (دستگاه تابگيري)



• بازرسي و آزمون



• بالانس (دستگاه بالانس)



• بازرسي و آزمون



• چربگيري



• بازرسي و آزمون



• رنگ آميزي و پخت



• بازرسي و آزمون



• كنترل نهايي و بسته بندي



• بازرسي و آزمون



در اينجا قسمتهاي مختلف فرايند به اختصار توضيح داده مي شوند:



اتصال كوپلينگ به لوله گاردان:



در اين مرحله لوله هاي وارداتي به طول مشخص برش خورده و سپس پليسه گيري شده و با كوپلينگ كه بصورت آماده وارد شركت مي شود مونتاژ مي شوند.



در اين مرحله اپراتور لوله گاردان و كوپلينگ را روي ميز قرار داده (در محل هاي مشخصي بر روي فيكسچر مربوطه) و سپس دستگاه پرس كوپلينگ را درون لوله گاردان جا مي زند. در صورت منحرف قرار گرفتن كوپلينگ هنگام جازني و يا وجود درز، لوله دچار پارگي مي شود.



طول كلي لوله با متر اندازه گيري مي شود و بايد 1255،5 – 1258،5 ميليمتر باشد. همچنين اپراتور بايد لوله را از نظر عدم وجود درز جوش و همچنين عدم وجود پارگي و بيرون زدگي لاستيك كنترل كند.



هدف از اين مونتاژ جذب و كاهش ارتعاشات منتقله از موتور خودرو به سيستم ديفرانسيل و كاهش ارزش ماشين است (دمپر). فشار جازبي كوپلينگ بايد 150 60 بار باشد.