نگاهی به تدريس با تصاوير آموزشي و خصوصیات عکس خوب و پوستر

فرمت فایل: word تعداد صفحات: 11 اين گونه عكس ها را ميتوان براي معرفي و موضوعات جديد، براي اصلاح اشتباهات و سو تعبيرات،براي انتقال اطلاعات اساسي و براي ارزشيابي از پيشرفت هاي شاگردان بكار برد. راههاي گوناگون استفاده از تصاوير كاغذي 1 صرفاً عكس هاي معننگاهی به تدريس با تصاوير آموزشي و خصوصیات عکس خوب و پوستر|30017866|zln|نگاهی به تدريس با تصاوير آموزشي و خصوصیات عکس خوب و پوستر
نگاهی به تدريس با تصاوير آموزشي و خصوصیات عکس خوب و پوستر

فرمت فایل: word



تعداد صفحات: 11









اين گونه عكس ها را ميتوان براي معرفي و موضوعات جديد، براي اصلاح اشتباهات و سو تعبيرات،‌براي انتقال اطلاعات اساسي و براي ارزشيابي از پيشرفت هاي شاگردان بكار برد.



راههاي گوناگون استفاده از تصاوير كاغذي



1 صرفاً عكس هاي معني دار را انتخاب كنيد: در انتخاب عكس ها، مهارت و بصيرت معلمان نقش راهنما را بازي ميكند.



2 عكس ها را ازحيث كميت محدود كنيد: نشان دادن همزمان چند عكس در وقت مناسب كه شاگردان بتوانند مشاهده و بررسي عكس ها و انتقال سريع آن را داشته باشند و بتوانند راه هاي را گرفته و آنها را مقايسه كرده و تضاد ها را پيدا كرده.



3 همراه عكس ها از بيان نيز استفاده كنيد: معلمان وظيفه دارند كه در هنگام نشان دادن عكس ها از شاگردان سوال كردن و پاسخ صحيح را دريافت كنند.



4 عكس هايي را انتخاب كنيد كه تصوير و تفسير برانگيز باشد: ميتوان از شا گردان خواست تا با رويت عكس هاي مختلف از مراحل يك فرآورده و يا مراحل كار يك موتور پرسيد و درباره آن صحبت كرد.



5 از تضاد،‌مقايسه و تداوم استفاده كنيد: ميتوان با استفاده از عكس هاي گوناگون،‌كه هر يك مرحله بخصوصي در تكامل و يا حادثه اي را مشخص ميكنند شاگردان را به استنباط گرايش داد.



6 عكس ها را از طريق گوناگون مورد استفاده قرار دهيد: 1 آنها را در جلوي كلاس به نمايش گذارده و پس از طرح سوالاتي در مورد آنها و آنها را در جعبه هاي و يا جاهاي ديگري كه شاگردان قادر به دستيابي و مطالعه انفرادي آنها باشند قرار داد.



2 آنها را در تهيه يك تابلوي نمايشي مورد استفاده قرار دارد.



3 آنها را از طريق پروژكتور اوپك در معرض ديد تماشاگران قرار دهيد.



ارزشيابي از طريق استفاده از عكس هاي كاغذي



1 عكس ها را روي ميز و يا محل مناسب قرار دهيم و به هر يك از عكس شماره اي بدهيم كه مشابه شماره هاي مندرج در برگ ارزشيابي باشد. و در مورد عكس ها 1 يا 2 سوال مطرح كنيم و وقتي كه پاسخ دادند از آنها بخواهيم تا با مرور عكس ها از نزديك،‌پاسخ خود را بررسي كنند.