بررسی تغذيه ورزشکاران ژيمناستيک و توصیه های کلی تغذیه ای روز قبل از مسابقه و در طول تمرینات

فرمت فایل: word تعداد صفحات: 9 ژيمناست ها ورزشکاران بسيار خاصي هستند، زيرا تمرينات آنها احتياج به مهارت ، زمان بندي در عملکرد، تمرکز و قدرت فوق العاده دارد که همگي موجب مي شود بدني ورزيده و در عين حال ظريف داشته باشند. فعاليت هاي ورزشي يک تقسيم بندي بررسی تغذيه ورزشکاران ژيمناستيک و توصیه های کلی تغذیه ای روز قبل از مسابقه و در طول تمرینات|30017868|zln|بررسی تغذيه ورزشکاران ژيمناستيک و توصیه های کلی تغذیه ای روز قبل از مسابقه و در طول تمرینات
بررسی تغذيه ورزشکاران ژيمناستيک و توصیه های کلی تغذیه ای روز قبل از مسابقه و در طول تمرینات

فرمت فایل: word



تعداد صفحات: 9









ژيمناست ها ورزشکاران بسيار خاصي هستند، زيرا تمرينات آنها احتياج به مهارت ، زمان بندي در عملکرد، تمرکز و قدرت فوق العاده دارد که همگي موجب مي شود بدني ورزيده و در عين حال ظريف داشته باشند.







فعاليت هاي ورزشي يک تقسيم بندي کلي دارند :






  • ورزش هاي استقامتي و 2 ورزش هاي قدرتي که هر کدام زير مجموعه ها و نيازهاي فيزيکي خاص خودشان را دارند. ولي ژيمناست ها بي شک ورزشکاران قدرتي هستند. فعاليت آنها نيازمند به کارگيري پي در پي مقدار زيادي انرژي است. فشار اصلي به تارهاي عضلاني تند در عضلات شانه وارد مي شود. انرژي زياد و لحظه اي مورد نياز اين تارهاي سريع از گليکوژن ( فرم ذخيره اي قند بدن ) به عنوان در دسترس ترين سوخت بدن تامين مي شود. به علاوه اين تارهاي تند نسبت به تارهاي کند خيلي زود خسته مي شوند، چون به سرعت از اسيد لاکتيک انباشته مي شوند.





  • نکته ي کليدي در عملکرد مناسب اين تارها، اطمينان از وجود ذخاير کافي گليکوژن به عنوان سوخت اوليه است که با مصرف مقدار زيادي کربوهيدرات يک روز قبل از مسابقه و در روز مسابقه تامين مي شود.